4 Şubat 2021 Perşembe

Hayvan Çiftliği -George Orwell

 


Faydalı işlerde bugün George Orwell yazısı var.Dün akşam bitirdiğim müthiş bir kitap,son sayfalarına kadar bu hayvancıklar ne zaman farkedecekler ne zaman duruma uyanacaklar diye okudum.Biliyorsunuzdur George Orwell'ın 70 yıllık telif süresi 2021 yılında dolduğundan tüm yayınevleri kitapları özgürce basmaya başladılar ben çok önceleri almıştım Can Yayınları baskısını ki Türkiye'deki telif hakkı Can Yayınlarındaydı.Kapak tasarımını sevmiyorum ama Celal Üster tarafından yapılan çevirisi çok iyi.

Hayvan Çiftliği , yaşadıkları çiftlikte eziyet gördükleri için bilge bir domuz önderdiğinde başlatılan ayaklanmayı ve ilerleyen süreçte yaşananları anlatıyor.Hayvanlar üzerinden yapılan göndermeler olağanüstü.

Kitap hepimizin bildiği,

BÜTÜN HAYVANLAR EŞİTTİR,AMA BAZI HAYVANLAR DAHA EŞİTTİR. 

cümlesi ile kafalarımıza kazanmış durumda.Madem kitap özünde insanı anlatıyorsa biz de o zaman şu  söylem doğru mu diye sormayalım mı?

BÜTÜN İNSANLAR EŞİTTİR,AMA BAZI İNSANLAR DAHA EŞİTTİR.

2 yorum:

  1. Ben de çok beğenerek okumuştum Hayvan Çitfliği'ni. Temelde herkesin sorunu bu, bazılarının daha eşit olması......

    YanıtlaSil
  2. Ben de bu kitabı çok beğendim. Çok güzel bir olayı ve anlatıyor. Evet gerçekten de dünyanın sorunu bu. Herkes eşit ama bazıları Daha Bir Eşit.

    YanıtlaSil