20 Ekim 2020 Salı

Sahnede Bir Hayat / 1984 - Büyük Gözaltı


Dün akşam Harbiye Cemil Topuzlu Açık Hava Sahnesi'nde İBB'nin katkılarıyla hazırlanan 1984 oyununu izledim.

Rutkay Aziz'i sahnede görmeyi çok istemiş fakat oyunları kaçırmıştım ki twiterda İbb nin Kültür Sanat sayfasındaki haberle hemen biletimi aldım.Tek başıma izlemek istedim kendimle başbaşa kalmak istediğim zamanlar yaşıyorum ki bu oyun bunun  için çok iyi geldi.

Öncelikle belirtmeliyim ki biletleri Biletix üzerinden temin ediyoruz ki bu çok sinir bozucu.Bilet ücreti , hizmet ücreti dijital bilet ücreti diye 3-5 demeden ilave bedel tahsil ediyor sizden.Gerçekten çöpe atsam o parayı bu kadar üzülmem.

Oyuna gelince,havalar soğudu malum bende sabahtan depresiftim zaten iptal edecektim ama akşama doğru kalk ve kendin için bir şeyler yap diyerek gittim.Cemil Topuzlu Sahnesini bilenler oranın dolu ve boş hallerini tahmin edebilirler.Doğrusu seyirci çok azdı ve bu beni üzdü.200-300 kişi belki vardık.Alan boş olduğu için de hepimiz önlere doğru alındık.Bu açıdan memnun oldum.

Oyun George Orwell'in 1984 kitabından uyarlanmış yönetmeni Rutkay Aziz ,çok fazla olmasa da kendisini de sahende görüyoruz.

Oyunun odağında Taner Barlar ve Ekin Aksu var.İkisi de çok başarılıydı.Oyun 100dk - 2 perde 

oyunun sonunda Taner Barlas "ÖZGÜRLÜK 2+2=4 DİYEBİLMEKTİR"diye haykırıyor ve ardından Zülfü Livaneli'nin EY ÖZGÜRLÜK şarkısı çalıyor ki o anda tüylerim diken diken oldu.

Kendi adıma soğuk ama keyifli bir geceydi.

Emeği geçen tüm sanat emekcilerine saygılarımla.



Sizin için şarkıyı da buraya bırakıyorum ;)


Ey Özgürlük

19 yorum:

  1. geçmiş bahar mimozasında gördüm deee siz de aramızda aktif olsanız yaaa :) ne güzel blogunuz :)

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkür ederim , o sizin güzelliğiniz.
    İnsan sesini duyan birileri olduğunu gördükce daha motive oluyor.
    Bundan sonra daha çok yazmaya çalışağım sayenizde :)

    YanıtlaSil
  3. tamam yazın biraz da blog gezin, mimoza tatlişlerimizden, blog çevremiz öyle hoş ki, siz de çok keyifli olursunuz aramızdaaa, size de getircem arkadaş daaaa :)

    YanıtlaSil
  4. bi deee, ayarlar, saatlar dan blog saatinizi düzeltsenize, istanbul gmt 2 gibi bişey olcaak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok tatlısınız :)
      düzelttim sanırım emin de değilim :)))

      Sil
    2. 11 42 bakın yorumunuzun saati :) halbüse saat 16.45 şu anda, yani abd de iseniz o zaman doğru saatiniz hihi. bi daha düzeltin kolay yaa, olmazsa google a yazın blog saati diye, demiştim, ayarlar saatlar istanbul gmt 2, çok ülke ve saat var, aşağı doğru inin tikkatlen hihihi :)

      Sil
  5. baaaak son yazımdasııın :)

    YanıtlaSil
  6. Tiyatroları çok özledim... :)

    YanıtlaSil
  7. Kitabını üzerinde çokça düşünerek keyifle okumuştum. Filmini zihnimde canlanan onca güzel şeyi mahveder diye izlemedim. Çünki romandan uyarlama filmler hep hayal kırıklığı olmuştur benim için. Lakin kitap hakkında bir tiyatro seyretmedim hiç. Güzel bir deneyim olabilir. Tavsiyen için teşekkür ederim. Saygılarımla. Vesselam...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. doğrusu bilet aldığımda daha kitabı okumamıştım,kitaplığımdaydı gitmeden okumak bitirmek istedim ki bitiremedim.O nedenle önyargı içerisinde değilim.Ama akesinlikle size katılıyorum uyarlamalar genel anlamda hayal kırıklığı oluyor.

      Sil
  8. merhaba deep ten görüp geldim takibe aldım sizi. 1984 harika bir romandı oyununu da izlemek isterim. ne güzel olmuştur :)

    YanıtlaSil
  9. Yorgunluğu bir kez üzerimizden attık mı ne güzel şeyler yaşanıyor... Programı iptal etmemenize sevindim. Açıkhava'ya en son Kızıl Ordu'nun konseri için gitmiştim. Boş halini hayal edemedim şimdi... Deep'te gördüm sizi, artık buradayım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim,istanbulda en keyif aldığınız etkinlik ne deseniz belki de tek söyleyeceğim bağıra çağıra şarkılar söylediğim güldüğüm ağladığım açık hava konserleri diyebilirim.

      Sil
  10. Deep'ten geliyorum. Aramıza hoş geldiniz:)

    YanıtlaSil
  11. George Orwell'in Hayvan Çiftliği adlı eserini okuyup hayran kalmıştım. 1984 adlı kitabını henüz okuyamadım. Filminin de güzel olduğunu duymuştum. Oyunu izleme şansınızın olması ne iyi olmuş. İnsanın bazen kendi ile baş başa vakit geçirmesi gibisi de yok.

    YanıtlaSil
  12. oyun öncesi okumayı tamamlayamadım ama ileri bir tarihte tekrar okuyacağım.

    YanıtlaSil